top of page

תנאי השימוש

תנאי שימוש אלה ("התנאים") מהווים את הסכם ההתקשרות המחייב בין הצדדים. בנוסף לתנאים, על השירותים שלנו חלים גם מדיניות הפרטיות, תעריפון דמי השירות והסכם ההמחאה. במידה ויש לך שאלות, ספקות או חששות, נא צור אתנו קשר בכתובת info@righty.co.il

או עיין בשאלות הנפוצות.

  1. השירותים שלנו
    שימוש בשירותים שלנו

    1.1. בעת קבלת התנאים ושימוש בשירותים, הנך מצהיר כי אתה רשאי להתחייב לתנאים ולכל תנאי נוסף הקשור לשירותים, בשם עצמך ובשם כל אדם נוסף עבורו אתה פועל, ככל וישנו.
    1.2. בעת קבלת התנאים ושימוש בשירותים, הנך מצהיר ומתחייב כי הנך בגיר וכשיר משפטית להתקשר בהסכמים מחייבים לפי חוקי מדינת ישראל.
    שימוש בשירותים שלנו 
    1.3. righty מספקת שירותים המסייעים לנוסעי חברות תעופה למצות את זכויותיהם להטבות מחברות תעופה בשל שיבושים בטיסה.
    1.4. righty איננה משרד עורכי דין, ואינה פועלת כעורך דין בשמך או מספקת לך שירותים משפטיים ישירים. עם זאת, במהלך מתן השירותים, righty עשויה להסתייע בשירותיהם של עורכי דין.

  2. הגדרות
    למונחים שלהלן תהיה המשמעות שלצידם אלא אם כן יתחייב אחרת מהקשר הדברים:
    "righty" - רייטי העצמת זכויות צרכנים בע"מ, ח.פ 517108387.
    "דמי שירות" – כמפורט בסעיף 5 להלן.
    "דרישת הטבות כשירה" – דרישת לקוח להטבות מחברת תעופה בגין טיסה, אשר righty אישרה, בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי, ולאחר השלמת שירות הזכאות, כי היא עשויה להיות תקפה.
    "האתר" – www.righty.co.il
    "הוצאות משפט" – שכ"ט עו"ד והוצאות אשר ייפסקו על ידי בית המשפט במסגרת תביעה משפטית.
    "הוצאות שירות מיצוי הזכויות" – כל ההוצאות שהוצאו על ידי righty במסגרת שירות מיצוי הזכויות, לרבות, אך לא רק, הוצאות אדמיניסטיביות ותפעוליות, שכ"ט עו"ד, אגרות משפט, שכר עדים, תרגום, והוצאות גבייה.
    "הטבות" – שירותי סיוע, ופיצוי כספי כהגדרתם בסעיף 3(א) לחוק שירותי תעופה. יובהר, כי ההטבות על פי התנאים אינן כוללות:
    השבת תמורה בסכום ששולם בעד כרטיס טיסה, כמפורט בסעיף 3(א)(2) לחוק שירותי תעופה, וכרטיס טיסה חלופי, כמפורט בסעיף 3(א)(4) לחוק שירותי תעופה והוצאות משפט כהגדרתן לעיל.
    "הסכם ההמחאה" – הסכם בפורמט דיגיטלי המקושר לאתר, לפיו הלקוח ו righty מסכימים כי זכויותיו של הלקוח להטבות מחברת התעופה בגין הטיסה, אשר טרם נתבעו ונתקבלו בידיו, יומחו ל righty, והכל בכפוף לתנאי הסכם ההמחאה.
    "חוק שירותי תעופה" - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב - 2012.
    "חברת תעופה" - מפעיל כלי טיס לשם הובלת נוסעים וכבודתם, בתמורה, וכן אדם השוכר קיבולת בכלי טיס, כולה או חלקה, להובלת נוסעים וכבודתם, לצורך מכירתה לאחרים.
    "חתימה" - חתימה שנחתמה על ידי הלקוח באופן מקוון באתר, ומהווה חתימה קבילה לכל דבר ועניין. במידה ואין באפשרות הלקוח לחתום באופן מקוון, ייתכן שייתבקש לחתימה בכתב ידו או חתימה סרוקה אשר אף הן תיחשבנה כחתימות קבילות לכל דבר ועניין.
    "חשבון" – חשבון בנק ישראלי שפרטיו יימסרו על ידי הלקוח.
    "טיסה" – טיסה אשר עבורה הנפיקה חברת תעופה כרטיס טיסה ללקוח, והלקוח סבור שמתקיימת בגינה עילה מזכה כמשמעותה בחוק שירותי תעופה לרבות טיסה שבוטלה, טיסה שהמריאה שלא במועד וסירובה של חברת התעופה להטיס את הלקוח בטיסה.
    "כרטיס טיסה" - אישור של חברת התעופה בדבר התחייבות להטיס את הלקוח בטיסה.
    "כרטיס העלייה למטוס" (boarding pass) – אישור של חברת התעופה המונפק בסוף תהליך הבידוק לטיסה (check-in), ומעניק לנוסע את הזכות לעלות לטיסה.
    "לקוח" – נוסע הדורש הטבות מחברת תעופה בגין טיסה, אישר את התנאים, וחתם על הסכם ההמחאה.
    "לקוח נוסף" - כל נוסע נוסף הכלול באישור ההזמנה של הלקוח מחברת התעופה, ואשר נכלל על ידי הלקוח במסגרת בדיקת הזכאות, כגון בן משפחה או חבר.
    "מע"מ" – מס ערך מוסף ישראלי.
    "עו"ד" - כל עורך דין הפועל מטעמה של righty לצורך שירות מיצוי הזכויות.
    "פיצויים לדוגמה" – פיצויים אשר פסק בית המשפט מכוח סעיף 11 לחוק שירותי תעופה.
    "שירות הזכאות" - שירות מקוון של righty לבדיקת זכאות הלקוח להטבות מחברת תעופה, לרבות האם דרישתו עומדת בתנאי הסף של righty.
    "שירות המידע" - אספקת מידע בנוגע לטיסות, חברות תעופה, נמלי תעופה, זכויות נוסעי חברות תעופה וכיו"ב. המידע עשוי להיות עבור טיסה או מידע כללי. המידע יימסר באמצעות תקשורת דיגיטלית לרבות מסרונים, הודעות ווטסאפ, הודעות דוא"ל והאתר.
    "שירות מיצוי הזכויות" - השירות שבמסגרתו righty, בעצמה ו/או באמצעות צדדים שלישיים, פועלת לקבל מחברת התעופה את ההטבות להן זכאי הלקוח. שירות זה עשוי לכלול, בין השאר, הגשת תביעה משפטית.
    "שירותים" - כל אחד משירותיה של righty, לרבות, שירות המידע, שירות הזכאות ושירות מיצוי הזכויות.
    "תביעה משפטית" – הגשת תביעה לבית המשפט המוסמך כנגד חברת תעופה בגין דרישת הטבות כשירה.

  3. שירות המידע ושירות הזכאות
    3.1. בכפוף לקבלת התנאים על ידי הלקוח, righty תספק לו את שירות המידע ושירות הזכאות. righty תקבע, על פי שיקול דעתה הבלעדי, האם יש ללקוח דרישת הטבות כשירה.
    3.2. במידה ו righty תקבע שללקוח יש דרישת הטבות כשירה, הלקוח יתבקש לחתום על הסכם ההמחאה, המאפשר לrighty, להוציא לפועל את שירות מיצוי הזכויות.
    3.3. אספקת שירות המידע או שירות הזכאות על ידי righty ללקוח לא תהווה הצעה מחייבת לספק ללקוח שירותים אחרים, לרבות שירות מיצוי הזכויות.

  4. שירות מיצוי הזכויות
    4.1. על מנת לקבל את שירות מיצוי הזכויות, על הלקוח למלא אחר התנאים שלהלן:
      4.1.1. לאשר בחתימה על הסכם ההמחאה את האמור להלן:
        4.1.1.1. הלקוח וכל לקוח נוסף מסכימים לקבל את שירות מיצוי הזכויות.
        4.1.1.2. הלקוח וכל לקוח נוסף, מתחייבים שלא למצות את זכויותיהם להטבות בגין הטיסה מול חברת התעופה באמצעים אחרים, ישירות או באמצעות צדדים שלישיים, וכי אין מחלוקת משפטית תלויה ועומדת או צפויה במישרין או בעקיפין בין הלקוח וכל לקוח נוסף לבין חברת התעופה בגין הטיסה.
      4.1.2. להעלות לאתר את כרטיס הטיסה ו/או את כרטיס העלייה למטוס של הנוסע וכן של כל נוסע נוסף.  
    4.2. לאחר מילוי התנאים המפורטים בס"ק 4.1 לעיל, righty תאשר ללקוח בכתב, באמצעות דואר אלקטרוני או אמצעי תקשורת אחר, כי תחל במתן שירות מיצוי הזכויות. righty רשאית להחליט בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי אם לבקש מידע נוסף מהלקוח טרם תחילתו של שירות מיצוי הזכויות.
    4.3. לאחר החתימה על הסכם ההמחאה הלקוח אינו רשאי:
      4.3.1. לפעול בעצמו על מנת למצות את זכויותיו להטבות בגין הטיסה.
      4.3.2. להמחות את זכויותיו להטבות בגין הטיסה לכל גורם אחר. 
      4.3.3. להורות או לאשר לגורם אחר לפעול בשמו בנוגע לזכויותיו להטבות בגין הטיסה.
    4.4. לאחר החתימה על הסכם ההמחאה, על הלקוח לחדול כל מו"מ עם חברת התעופה בקשר לזכויותיו להטבות בגין הטיסה, ולהפנות כל תקשורת שיש לו עם חברת התעופה בנוגע לזכויות אלה ל righty.
    4.5. במידה והלקוח פועל גם מטעמו של לקוח נוסף, עליו לקבל את הסכמתו לפעול מטעמו, וככל שיידרש על ידי righty להציג ראיות לכך. עבור לקוח נוסף שהוא קטין, על הלקוח לקבל את הסכמתו של האופוטרופוס החוקי של הקטין לפעול בשמו. 
    4.6. על הלקוח למסור לrighty  את כל המידע הנדרש לצורך שירות מיצוי הזכויות. הלקוח מתחייב שהמידע נכון, מלא ואמיתי.
    4.7.  righty עשויה לבקש מהלקוח למסור מידע נוסף כגון:
      4.7.1. שם הלקוח וכל לקוח נוסף, כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון, מהות השיבוש בטיסה (עיכוב, ביטול, סירוב להטיס, וכיו"ב), משך העיכוב, שם חברת התעופה, מספר הטיסה, תאריך הטיסה, נמל המוצא, נמל היעד ותיאור האירוע.
      4.7.2. טפסים או מסמכים נוספים שניתן לשלוח righty באופן דיגיטלי או בדואר.
    4.8. סירובו של הלקוח למסור מידע כאמור ל righty, עלול לפגוע ביכולתה של righty לספק ללקוח את שירות מיצוי הזכויות.
    4.9. לאחר קבלת הסכם ההמחאה, righty תכין דרישה לקבלת הטבות מחברת התעופה, תשלח אותה ותנהל את מלוא תהליך מיצוי הזכויות מול חברת התעופה ("דרישה"). מועד משלוח הדרישה לחברת התעופה מהווה את מועד הספקת השירות כמשמעותו בחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981. 
    4.10. righty עשויה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, להגיש תביעה משפטית אם חברת התעופה לא תיעתר לדרישה.
    4.11. הלקוח נותן את הסכמתו לכך שבמסגרת תביעה משפטית, righty תעניק לעו"ד גישה לכל הנתונים והמידע שנמסרו על ידי הלקוח ל righty.
    4.12. במידה ויידרשו נתונים ו/או מידע ו/או מסמכים נוספים אחרים על מנת לתמוך בתביעה המשפטית, הלקוח מתחייב למסור אותם ל righty ו/או לעו"ד.
    4.13. righty תישא בכל הוצאות שירות מיצוי הזכויות, לרבות תביעה משפטית, וזאת ללא תלות כלשהי בתוצאות השירות.
    4.14. הלקוח מאשר כי שירות מיצוי הזכויות עשוי לארוך זמן רב, ולא תהיה לו כל טענה כלפי righty בגין כך.
    4.15. righty על פי שיקול דעתה הבלעדי, רשאית להציע לחברת התעופה או לקבל ממנה הצעת פשרה ספציפית או קולקטיבית עבור ההטבות, והלקוח מסכים ומאשר כי לא תהיה לו כל טענה בגין כך.
    4.16. ל righty מלוא שיקול הדעת האם להגיש תביעה משפטית, והאם לנהל אותה עד לקבלת פסק דין חלוט או להפסיקה בכל שלב לפני כן.

  5. דמי השירות ותשלום הטבות ללקוח
    דמי השירות

    5.1. דמי השירות של righty הם כמפורט בתעריפון דמי השירות המפורסם באתר. דמי השירות עשויים להשתנות מעת לעת לפי שיקול דעתה הבלעדי של righty. דמי השירות שייגבו עבור כל דרישת הטבות כשירה יהיו אלו שהיו בתוקף במועד חתימת הלקוח על הסכם ההמחאה.
    5.2. שירות המידע ושירות הזכאות ניתנים ללקוח ללא תשלום.
    5.3. שירות מיצוי הזכויות ניתן ללקוח ללא תשלום, אלא אם righty קיבלה מחברת התעופה הטבות עבור דרישת ההטבות הכשירה.
    5.4. דמי השירות ינוכו מההטבות שייתקבלו בפועל מחברת התעופה בגין דרישת הטבות כשירה. 
    5.5. אם חברת התעופה תעביר את ההטבות או כל סכום אחר שנפסק ישירות ללקוח, על הלקוח:
      5.5.1. להודיע על כך ל righty ללא דיחוי
      5.5.2. לשלם לrighty  את דמי השירות, והוצאות המשפט שנפסקו, אם וככל שנפסקו.
    תשלום הטבות ללקוח
    5.6. לאחר קבלת ההטבות מחברת התעופה, righty תפנה ללקוח על מנת לקבל ממנו את פרטי החשבון.
    5.7. סכום ההטבות שייתקבל מחברת התעופה בניכוי דמי השירות, ישולמו על ידי righty ישירות לחשבון.
    5.8. ככל שהבנק בו מתנהל החשבון יחייב את righty בעמלה בגין ביצוע התשלום, הרי שעמלה זו תנוכה מהתשלום.
    5.9. righty לא תישא באחריות לכל טעות של הלקוח בפרטי החשבון, שגרמה להעברת התשלום למקבל שגוי.
    5.10. הלקוח לא יהיה זכאי לריבית והצמדה על ההטבות עבור פרק הזמן שחלף מהטיסה ועד התשלום בפועל לחשבונו.
    5.11. righty לא תישא בכל באחריות כלפי הלקוח, במידה ונמנע ממנה לשלם את ההטבות ללקוח בשל אירוע שאינו בשליטתה לרבות, כוח עליון, אסון טבע, מלחמה, מהומות, נזק בזדון, או על פי כל דין.
    5.12. דמי השירות יחולו גם על כל פשרה בין righty לבין חברת התעופה, וללקוח לא תהיה כל טענה בגין כך.

  6. ביטול ההתקשרות
    ביטול ההתקשרות על ידי הלקוח

    6.1. הלקוח רשאי לבטל את ההתקשרות עם righty, בתוך ארבעה עשר ימים מיום חתימתו על הסכם ההמחאה, ובתנאי  שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הספקת השירות כאמור בס"ק 4.9 לעיל.
    6.2. 
    את הודעת הביטול על הלקוח לשלוח ל righty בכתב באמצעות דוא"ל או בדואר רשום כמפורט להלן:
    דוא"ל – info@righty.co.il
    דואר רשום – רייטי העצמת זכויות צרכנים בע"מ, אצל עו"ד גל קורוליק, יגאל אלון 155, תל אביב-יפו 6744363
    ביטול ההתקשרות על ידי righty
    6.3. righty רשאית לבטל את ההתקשרות עם הלקוח בכל עת, וזאת בהודעת דוא"ל ללקוח. ביטול ההתקשרות כפוף לתנאים שלהלן:
      6.3.1. הסכם ההמחאה יבוטל, והלקוח יהיה רשאי למצות את זכויותיו בקשר עם הטיסה באופן עצמאי או באמצעות כל גורם אחר.
      6.3.2. במידה וייתקבלו בידיה של righty הטבות בקשר עם הטיסה, היא תשלם אותן ללקוח בניכוי דמי השירות.
      6.3.3. במידה והוגשה תביעה משפטית, righty תמשוך את התביעה מבית המשפט טרם ההכרעה בה, ותישא במלוא ההוצאות הכרוכות בכך.
    6.4. במקרה של ביטול ההתקשרות על ידי righty עקב הפרת התנאים על ידי הלקוח, הלקוח ישלם ל righty בנוסף לדמי השירות ולכל סעד אחר על פי דין, סך של 7,000 ₪ בתוספת מע"מ כדין בגין שירות מיצוי הזכויות שניתן לו.

  7. שמירה על מידע
    7.1. כל הנתונים האישיים שנאספים במסגרת השירותים כפופים למדיניות הפרטיות כמפורט באתר .

  8. שירותי צד שלישי
    8.1. השירותים עשויים לכלול קישורים לאתרי אינטרנט של צדדים שלישיים או ממשקים להזמנת שירותים דרך צדדים שלישיים. יובהר, כי ל righty אין כל שליטה על השירותים האמורים. למרות שהשירותים עשויים לספק מידע או גישה לצדדים שלישיים ולהקל על השימוש באותם צדדים שלישיים, שירותים אלה אינם מהווים חסות, השתייכות או תמיכה בספקי צד שלישי אלה.
    8.2. הלקוח מאשר, כי יהא כפוף למדיניות השימוש ולתנאים ולהגבלות של צדדים שלישיים אלה.
    8.3. הלקוח מאשר, כי righty אינה צד להסכמים עם צדדים שלישיים ואינה אחראית לפעילותם.

  9. הגבלת אחריות
    9.1. righty עושה שימוש במקורות מידע שונים לצורך מתן השירותים. השירותים מסופקים "כמות שהם" (as is) וללא אחריות לדיוק המידע.righty  אינה מתחייבת שהשירותים יניבו הטבות, והשימוש בשירותים הוא על אחריות הלקוח בלבד.
    9.2. righty לא תישא בכל אחריות לכל נזק, ישיר או עקיף, לרבות אובדן רווחים, מוניטין או נזק אחר הנובע מהשימוש בשירותים.

  10. גרסאות ושינויים
    10.1. righty רשאית לשנות את התנאים מעת לעת. התנאים החלים הם אלו שהיו בתוקף במועד חתימת הלקוח על הסכם ההמחאה. הגרסה האחרונה של התנאים זמינה באתר. לקבלת גרסת התנאים החלה על התקשרותו עם righty,  הלקוח יכול לפנות ל righty באמצעות דוא"ל לכתובת info@righty.co.il.

  11. דין חל וסמכות שיפוט
    11.1. התנאים על זכויותיהם וחובותיהם של הצדדים, יידונו ויפורשו בהתאם לחוקי מדינת ישראל. סמכות השיפוט הבלעדית בקשר עם התנאים, לרבות פרשנותם, מוקנית לבתי המשפט בעיר תל אביב-יפו.

  12. כללי
    12.1. כתובתה של righty היא כמפורט בס"ק 6.2 לעיל, וכתובת הלקוח והלקוח הנוסף היא כפי שמסר הלקוח במסגרת התהליך המקוון של שירות הזכאות. כל הודעה שתישלח על ידי אחד הצדדים למשנהו תישלח בכתב לכתובות האמורות, ובאמצעות:
    - דואר רשום, או
    - מסירה ביד -  במקרה זה, תיחשב ההודעה כאילו נמסרה בעת המסירה בפועל, או
    - דואר אלקטרוני - בתנאי שנשלח בשעות העבודה הרגילות של יום עסקים
    12.2. כל ויתור, הנחה, דחיית ביצוע, מתן ארכה, הימנעות מעמידה על תנאי או אי-מימוש זכות על פי התנאים לא ייחשבו כוויתור על זכות כלשהי ולא ימנעו מאותו צד לממש את זכויותיו בעתיד, אלא אם כן נעשו במפורש ובכתב.
    12.3. אם ייקבע כי סעיף מהסעיפים בתנאים, או יישומו, אינו חוקי, בטל או בלתי ניתן לאכיפה על ידי בית משפט מוסמך, יתר התנאים יישארו בתוקפם המלא. במקרה כזה, יפורש הסעיף באופן שיאפשר הגשמה מקסימלית של כוונת הצדדים, בהתאם להוראות כל דין. הצדדים מסכימים כי במקרה של סעיף בטל או בלתי ניתן לאכיפה, יוחלף הסעיף בסעיף תקף שיבטא, ככל האפשר, את מטרותיו הכלכליות והעסקיות המקוריות של אותו סעיף.
    12.4. האמור בלשון זכר - אף לשון נקבה במשמע, וכן להפך. האמור בלשון יחיד - אף לשון רבים במשמע, וכן להיפך.
    12.5. הלקוח אינו רשאי להעביר, להמחות או להסב את זכויותיו או חובותיו על פי התנאים לצד שלישי ללא קבלת אישורה מראש ובכתב של righty .righty רשאית להעביר, להמחות או להסב את זכויותיה וחובותיה על פי התנאים ללא צורך בקבלת הסכמת הלקוח.
    12.6. התנאים, מדיניות הפרטיות, תעריפון דמי השירות והסכם ההמחאה, מכילים את מלוא ההבנות וההסכמות בין righty  ללקוח. מסמכים אלה מבטלים כל הסכמה, מצג, התחייבות או הצהרה קודמים’ בין אם בעל פה ובין אם בכתב, שניתנו או הוסכמו בין הצדדים לפני כן.

 

v.1 מרץ 2025

bottom of page