
תנאי השימוש
תנאי שימוש אלה ("התנאים") מהווים את הסכם ההתקשרות המחייב בין הצדדים. בנוסף לתנאים, על השירותים שלנו חלים גם מדיניות הפרטיות והסכם ההמחאה. במידה ויש לך שאלות, ספקות או חששות, נא צור אתנו קשר בכתובת info@righty.co.il
או עיין בשאלות הנפוצות.
-
מבוא
1.1. הלקוחות מצהירים כי הם מקבלים את התנאים וכל תנאי נוסף הקשור בהם לרבות הסכם ההמחאה, ומדיניות הפרטיות.
1.2. בעת קבלת התנאים ושימוש באתר, הלקוחות מצהירים ומתחייבים, כי הנם בגירים וכשירים משפטית להתקשר בהסכמים מחייבים לפי חוקי מדינת ישראל, וככל שיש בין הלקוחות קטין, הרי שהתקבלה הסכמתו של האופוטרופוס החוקי של הקטין לפעול בשמו.
1.3. righty איננה משרד עורכי דין, ואינה פועלת כעורך דין בשמם של הלקוחות או מספקת להם שירותים משפטיים. עם זאת, במסגרת מימוש הזכויות, righty עשויה להסתייע בשירותיהם של עורכי דין. -
הגדרות
למונחים שלהלן תהיה המשמעות שלצידם אלא אם כן יתחייב אחרת מהקשר הדברים:
"righty" - רייטי העצמת זכויות צרכנים בע"מ, ח.פ 517108387.
"אתר" – www.righty.co.il
"בדיקת הזכאות" - תהליך מקוון במסגרתו נבדקת זכאותם של הלקוחות להטבות מחברת תעופה, לרבות האם נסיבות המקרה עומדות בתנאי הסף של righty.
"דרישת הטבות כשירה" – דרישת לקוחות להטבות מחברת תעופה בגין טיסה, אשר righty אישרה, בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי, ולאחר בדיקת הזכאות, כי היא עשויה להיות תקפה.
"המרה לש"ח" - המרת מט"ח לש"ח לפי שער החליפין והתנאים הנהוגים בבנק שבו מתנהל חשבונה של righty במועד ההמרה.
"הוצאות מיצוי הזכויות" – כל ההוצאות שהוצאו על ידי righty במסגרת מיצוי הזכויות, לרבות, אך לא רק, הוצאות אדמיניסטיביות ותפעוליות, שכ"ט עו"ד, אגרות משפט, שכר עדים, תרגום, והוצאות גבייה.
"הוצאות משפט" – שכ"ט עו"ד והוצאות אשר ייפסקו על ידי בית המשפט במסגרת תביעה משפטית.
"הטבות" –
(1) שיפוי כספי בגין שירותי סיוע כהגדרתם בסעיף 3(א)(1) לחוק שירותי תעופה.
(2) פיצוי כספי כהגדרתו בסעיף 3(א)(4) לחוק שירותי תעופה.
(3) שיפוי כספי בגין "Right to care" כמשמעות המונח בתקנות האירופיות.
(4) "Compensation" כמשמעות המונח בתקנות האירופיות.
יובהר, כי ההטבות על פי התנאים אינן כוללות:
(1) השבת התמורה בסכום ששולם בעד כרטיס טיסה, כמפורט בסעיף 3(א)(2) לחוק שירותי תעופה, וכרטיס טיסה חלופי, כמפורט בסעיף 3(א)(3) לחוק שירותי תעופה והוצאות משפט כהגדרתן לעיל.
(2) "reimbursement" או "re-routing" כמשמעות המונחים בתקנות האירופיות.
(3) הוצאות משפט
"הסכם ההמחאה" – הסכם בפורמט דיגיטלי המקושר לאתר, לפיו הלקוח ו righty מסכימים כי זכויותיו של הלקוח להטבות מחברת התעופה בגין הטיסה, אשר טרם נתבעו ונתקבלו בידיו, יומחו ל righty, והכל בכפוף לתנאי הסכם ההמחאה.
"חברת תעופה" - מפעיל כלי טיס לשם הובלת נוסעים וכבודתם, בתמורה, וכן אדם השוכר קיבולת בכלי טיס, כולה או חלקה, להובלת נוסעים וכבודתם, לצורך מכירתה לאחרים.
"חוק שירותי תעופה" - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב - 2012.
"חשבון" – חשבון בנק ישראלי שפרטיו יימסרו על ידי הלקוח, ואליו תועבר התמורה הכספית.
"חתימה" - חתימה שנחתמה על ידי הלקוח באופן מקוון באתר, ומהווה חתימה קבילה לכל דבר ועניין. במידה ואין באפשרות הלקוח לחתום באופן מקוון, ייתכן שייתבקש לחתימה בכתב ידו או חתימה סרוקה אשר אף הן תיחשבנה כחתימות קבילות לכל דבר ועניין.
"טיסה" – טיסה אשר עבורה הנפיקה חברת תעופה כרטיס טיסה ללקוחות, והלקוחות סבורים שמתקיימת בגינה עילה מזכה כמשמעותה בחוק שירותי תעופה לרבות טיסה שבוטלה, טיסה שהמריאה שלא במועד וסירובה של חברת התעופה להטיס את הלקוח או הלקוחות בטיסה.
"כרטיס טיסה" - אישור של חברת התעופה בדבר התחייבות להטיס את הלקוחות בטיסה.
"כרטיס עלייה למטוס" (boarding pass) – אישור של חברת התעופה המונפק בסוף תהליך הבידוק לטיסה (check-in), ומעניק ללקוחות את הזכות לעלות לטיסה.
"לקוח" – נוסע העשוי להיות זכאי להטבות מחברת תעופה בגין טיסה, אשר אישר את התנאים באתר, וחתם על הסכם ההמחאה.
"לקוח נוסף" - נוסע נוסף הכלול באישור ההזמנה של הלקוח מחברת התעופה, ואשר נכלל על ידי הלקוח בתיק הפיצוי, כגון בן משפחה או חבר.
"לקוחות" - הלקוח וכל לקוח נוסף.
"מידע יישומי" - מידע בנוגע לטיסות, חברות תעופה, נמלי תעופה, זכויות נוסעי חברות תעופה וכיו"ב. המידע עשוי להיות עבור טיסה או מידע כללי. המידע יימסר באמצעות תקשורת דיגיטלית לרבות מסרונים, הודעות ווטסאפ, הודעות דוא"ל והאתר.
"מיצוי הזכויות" - התהליך במסגרתו righty, בעצמה ו/או באמצעות צדדים שלישיים, פועלת לקבל מחברת התעופה את ההטבות. תהליך זה עשוי לכלול, בין השאר, הגשת תביעה משפטית.
"עו"ד" - כל עורך דין הפועל מטעמה של righty לצורך מיצוי הזכויות.
"עמלות בנקאיות" - עמלות בנקאיות בהן תחויב righty במסגרת המרה לש"ח ו/או קבלת תשלום בגין הטבות מחברת התעופה ו/או במסגרת תשלום התמורה הכספית לחשבון.
"תביעה משפטית" – הגשת תביעה לבית המשפט המוסמך או למנגנון חלופי לפתרון סכסוכים (ADR) כנגד חברת תעופה בגין דרישת הטבות כשירה.
"תיק פיצוי" - תיק דיגיטלי במערכותיה של righty לצורך ניהול תהליך מיצוי הזכויות.
"תמורה כספית" – שבעים אחוז (70%) מסכום ההטבות שהתקבלו בפועל בידי righty מחברת התעופה בניכוי עמלות בנקאיות.
"תקנות אירופיות" - Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament -
המידע היישומי ובדיקת הזכאות
3.1. בכפוף לקבלת התנאים על ידי הלקוחות, righty תאפשר להם גישה למידע היישומי ולבדיקת הזכאות. righty תקבע, על פי שיקול דעתה הבלעדי, האם יש ללקוחות דרישת הטבות כשירה, אם לאו.
3.2. במידה ו righty תקבע שללקוחות יש דרישת הטבות כשירה, הלקוח יתבקש לחתום על הסכם ההמחאה, המאפשר לrighty, לפתוח במיצוי הזכויות.
3.3. מתן הגישה למידע היישומי ו/או לבדיקת הזכאות לא תהווה הצעה מחייבת של righty ללקוחות למתן שירות כלשהו. -
מיצוי הזכויות
4.1. על מנת לאפשר ל righty להוציא לפועל את מיצוי הזכויות, על הלקוחות למלא אחר התנאים שלהלן:
4.1.1. לאשר בחתימה על הסכם ההמחאה את האמור להלן:
4.1.1.1. הלקוחות מסכימים להמחות ל righty את זכויותיהם להטבות.
4.1.1.2. הלקוחות, מתחייבים שלא למצות את זכויותיהם להטבות בגין הטיסה מול חברת התעופה באמצעים אחרים, ישירות או באמצעות צדדים שלישיים, וכי אין מחלוקת משפטית תלויה ועומדת או צפויה במישרין או בעקיפין בין הלקוחות לבין חברת התעופה בגין הטיסה.
4.1.2. להעלות לאתר את כרטיס הטיסה ו/או את כרטיס העלייה למטוס ו/או את הזמנת הטיסה מחברת התעופה.
4.2. לאחר מילוי התנאים המפורטים בס"ק 4.1 לעיל, righty תאשר ללקוח בכתב, באמצעות דואר אלקטרוני או אמצעי תקשורת אחר, כי תחל במיצוי הזכויות. righty רשאית להחליט בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי אם לבקש מידע נוסף מהלקוחות טרם תחילת מיצוי הזכויות.
4.3. לאחר חתימת הלקוח על הסכם ההמחאה הלקוחות אינם רשאים:
4.3.1. לפעול בעצמם על מנת למצות את זכויותיהם להטבות בגין הטיסה.
4.3.2. להמחות את זכויותיהם להטבות בגין הטיסה לכל גורם אחר.
4.3.3. להורות או לאשר לגורם אחר לפעול בשמם בנוגע לזכויותיהם להטבות בגין הטיסה.
4.4. לאחר החתימה על הסכם ההמחאה, על הלקוחות לחדול כל מו"מ עם חברת התעופה בקשר לזכויותיהם להטבות בגין הטיסה, ולהפנות כל תקשורת שיש להם עם חברת התעופה בנוגע לזכויות אלה ל righty.
4.5. במידה והלקוח פועל גם מטעמו של לקוח נוסף, עליו לקבל את הסכמתו לכך, וככל שיידרש על ידי righty להציג ראיות לכך. עבור לקוח נוסף שהוא קטין, על הלקוח לקבל את הסכמתו של האופוטרופוס החוקי של הקטין לפעול מטעמו.
4.6. על הלקוחות למסור לrighty את כל המידע הנדרש לצורך מיצוי הזכויות, והלקוחות מתחייבים שהמידע נכון, מלא ואמיתי.
4.7. righty עשויה לבקש מהלקוחות למסור מידע נוסף כגון:
4.7.1. שם הלקוח וכל לקוח נוסף, כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון, מהות השיבוש בטיסה (עיכוב, ביטול, סירוב להטיס, וכיו"ב), משך העיכוב, שם חברת התעופה, מספר הטיסה, תאריך הטיסה, נמל המוצא, נמל היעד ותיאור האירוע.
4.7.2. טפסים או מסמכים נוספים שניתן לשלוח righty באופן דיגיטלי או בדואר.
4.7.3. בכפוף לדרישת חברת התעופה, מס' תעודת זהות ו/או מס' דרכון ו/או העתק צילומי של הדרכון.
4.8. סירובם של הלקוחות למסור מידע כאמור ל righty, עלול לפגוע ביכולתה של righty להוציא לפועל את מיצוי הזכויות.
4.9. לאחר קבלת הסכם ההמחאה, righty תשלח לחברת התעופה דרישה לקבלת הטבות, ותנהל את מלוא תהליך מיצוי הזכויות מול חברת התעופה ("דרישה").
4.10. righty עשויה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, להגיש תביעה משפטית כנגד חברת התעופה במידה וזו לא תיעתר לדרישה.
4.11. הלקוחות נותנים את הסכמתם לכך שבמסגרת תביעה משפטית, righty תעניק לעו"ד גישה לכל הנתונים והמידע שנמסרו על ידם ל righty.
4.12. במידה ויידרשו נתונים ו/או מידע ו/או מסמכים נוספים אחרים על מנת לתמוך בתביעה המשפטית, הלקוחות מתחייבים למסור אותם ל righty ו/או לעו"ד.
4.13. righty תישא בכל הוצאות מיצוי הזכויות, לרבות תביעה משפטית, וזאת ללא תלות כלשהי בתוצאותיהם.
4.15. righty על פי שיקול דעתה הבלעדי, רשאית להציע לחברת התעופה או לקבל ממנה הצעת פשרה ספציפית או קולקטיבית עבור ההטבות, והלקוחות מסכימים ומאשרים כי לא תהיה להם כל טענה בגין כך.
4.15. righty על פי שיקול דעתה הבלעדי, רשאית להציע לחברת התעופה או לקבל ממנה הצעת פשרה ספציפית או קולקטיבית עבור ההטבות, והלקוח מסכים ומאשר כי לא תהיה לו כל טענה בגין כך.
4.16. ל righty מלוא שיקול הדעת האם לחדול את תהליך מיצוי הזכויות בכל שלב ו/או האם להגיש תביעה משפטית, ו/או האם לנהלה עד לקבלת פסק דין חלוט או להפסיקה בכל שלב לפני כן.
4.17. ככל שהתביעה המשפטית תישען, בין היתר, על נסיבות ו/או מסמכים הידועים אך ורק ללקוחות, ל righty שמורה הזכות לזמנם למתן עדות בבית המשפט. ככל ש righty תבחר לזמן את הלקוחות לעדות מטעמה בבית המשפט, הרי שהם מוותרים בזאת מראש על כל תשלום ו/או שכר ו/או החזר הוצאות בגין עדותם. -
התמורה הכספית
5.1. התמורה הכספית עשויה להשתנות מעת לעת לפי שיקול דעתה הבלעדי של righty, והתמורה הכספית המחייבת היא זו שהייתה בתוקף במועד חתימת הלקוח על הסכם ההמחאה.
5.2. ככל שחברת התעופה תעביר את ההטבות או כל סכום אחר שנפסק ישירות ללקוחות, על הלקוחות:
5.2.1. להודיע על כך ל righty ללא דיחוי.
5.2.2. להשיב ל righty שלושים אחוז (30%) מהסכום שהתקבל בידיהם בגין ההטבות, ואת מלוא הוצאות המשפט שנפסקו (100%), אם וככל שנפסקו.
תשלום התמורה הכספית ללקוחות
5.3. ככל שחברת התעופה תשלם ל righty את ההטבות בגין דרישת הטבות כשירה שלא מכוח החלטה שיפוטית, יבוצע תשלום התמורה הכספית ללקוחות באופן שלהלן:
5.3.1. righty תפנה ללקוח על מנת לקבל ממנו את פרטי החשבון.
5.3.2. ככל שההטבות ייתקבלו מחברת התעופה במט"ח, ללקוח תינתן האפשרות לבחור בין המרה לש"ח של התמורה הכספית לבין קבלתה במטבע המקורי.
5.3.3. התמורה הכספית תשולם על ידי righty ישירות לחשבון.
5.4. ככל שחברת התעופה תשלם ל righty את ההטבות בגין דרישת הטבות כשירה מכוח החלטה שיפוטית, יבוצע תשלום התמורה הכספית ללקוחות באופן שלהלן:
5.4.1. לאחר שההחלטה השיפוטית תהפוך לחלוטה, righty תפנה ללקוח על מנת לקבל ממנו את פרטי החשבון.
5.4.2. התמורה הכספית תשולם על ידי righty ישירות לחשבון.
5.5. righty לא תישא באחריות לכל טעות של הלקוח בפרטי החשבון, שגרמה להעברת התשלום למוטב שגוי.
5.6. הלקוחות לא יהיו זכאים לריבית והצמדה בגין התמורה הכספית עבור פרק הזמן שחלף מהטיסה ועד התשלום בפועל לחשבון.
5.7. righty לא תישא בכל באחריות כלפי הלקוחות, במידה ונמנע ממנה לשלם את התמורה הכספית בשל אירוע שאינו בשליטתה לרבות, כוח עליון, אסון טבע, מלחמה, מהומות, נזק בזדון, או על פי כל דין. -
ביטול ההתקשרות
ביטול ההתקשרות על ידי הלקוחות
6.1. הלקוחות רשאים לבטל את ההתקשרות עם righty, בתוך ארבעה עשר ימים מיום חתימתו של הלקוח על הסכם ההמחאה, ובתנאי שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למשלוח הדרישה.
6.2. את הודעת הביטול על הלקוחות לשלוח ל righty בכתב באמצעות דוא"ל או בדואר רשום כמפורט להלן:
דוא"ל – info@righty.co.il
דואר רשום – רייטי העצמת זכויות צרכנים בע"מ, אצל עו"ד גל קורוליק, יגאל אלון 155, תל אביב-יפו 6744363
ביטול ההתקשרות על ידי righty
6.3. righty רשאית לבטל את ההתקשרות עם הלקוחות בכל עת, וזאת בהודעת דוא"ל ללקוח. ביטול ההתקשרות כפוף לתנאים שלהלן:
6.3.1. הסכם ההמחאה יבוטל, והלקוחות יהיו רשאים למצות את זכויותיהם בקשר עם ההטבות באופן עצמאי או באמצעות כל גורם אחר.
6.3.2. במידה וייתקבלו בידיה של righty הטבות, היא תשלם ללקוחות את התמורה הכספית.
6.3.3. במידה והוגשה תביעה משפטית, righty תמשוך את התביעה מבית המשפט טרם ההכרעה בה, ותישא במלוא ההוצאות הכרוכות בכך.
6.4. במקרה של ביטול ההתקשרות על ידי righty עקב הפרת התנאים על ידי הלקוחות, הלקוחות ישלמו ל righty בנוסף לכל סעד אחר על פי דין, סך של 447 ש"ח. -
שמירה על מידע
7.1. כל הנתונים האישיים שנאספים במסגרת השימוש באתר וההתקשרות בין הלקוחות ל righty כפופים למדיניות הפרטיות כמפורט באתר. -
שירותי צד שלישי
8.1. השימוש באתר עשוי לכלול קישורים לאתרי אינטרנט של צדדים שלישיים או ממשקים להזמנת שירותים דרך צדדים שלישיים. יובהר, כי ל righty אין כל שליטה על השירותים האמורים. למרות שהשירותים עשויים לספק מידע או גישה לצדדים שלישיים ולהקל על השימוש באותם צדדים שלישיים, שירותים אלה אינם מהווים חסות, השתייכות או תמיכה בספקי צד שלישי אלה.
8.2. הלקוחות מאשרים, כי יהיו כפופים למדיניות השימוש ולתנאים ולהגבלות של צדדים שלישיים אלה.
8.3. הלקוחות מאשרים, כי righty אינה צד להסכמים עם צדדים שלישיים ואינה אחראית לפעילותם. -
הגבלת אחריות
9.1. righty עושה שימוש במקורות מידע שונים לצורך פעילותה. המידע מסופק "כמות שהוא" (as is) וללא אחריות לדיוק המידע. righty אינה מתחייבת שמיצוי הזכויות יניב הטבות ותמורה כספית, והתקשרות הלקוחות עם righty ו/או השימוש באתר הוא על אחריות הלקוחות בלבד.
9.2. righty לא תישא בכל אחריות לכל נזק, ישיר או עקיף, לרבות אובדן רווחים, מוניטין או נזק אחר הנובע מההתקשרות עם הלקוחות ו/או שימושם באתר. -
גרסאות ושינויים
10.1. righty רשאית לשנות את התנאים מעת לעת. התנאים החלים הם אלו שהיו בתוקף במועד חתימת הלקוח על הסכם ההמחאה. הגרסה האחרונה של התנאים זמינה באתר. לקבלת גרסת התנאים החלה על התקשרותם עם righty, הלקוחות יכול לפנות ל righty באמצעות דוא"ל לכתובת info@righty.co.il. -
דין חל וסמכות שיפוט
11.1. התנאים על זכויותיהם וחובותיהם של הצדדים, יידונו ויפורשו בהתאם לחוקי מדינת ישראל. סמכות השיפוט הבלעדית בקשר עם התנאים, לרבות פרשנותם, מוקנית לבתי המשפט בעיר תל אביב-יפו. -
כללי
12.1. כתובתה של righty היא כמפורט בס"ק 6.2 לעיל, וכתובת הלקוחות היא כפי שמסר הלקוח במסגרת התהליך המקוון של פתיחת תיק הפיצוי. כל הודעה שתישלח על ידי אחד הצדדים למשנהו תישלח בכתב לכתובות האמורות, ובאמצעות:
- דואר רשום, או
- מסירה ביד - במקרה זה, תיחשב ההודעה כאילו נמסרה בעת המסירה בפועל, או
- דואר אלקטרוני - בתנאי שנשלח בשעות העבודה הרגילות של יום עסקים
12.2. כל ויתור, הנחה, דחיית ביצוע, מתן ארכה, הימנעות מעמידה על תנאי או אי-מימוש זכות על פי התנאים לא ייחשבו כוויתור על זכות כלשהי ולא ימנעו מאותו צד לממש את זכויותיו בעתיד, אלא אם כן נעשו במפורש ובכתב.
12.3. אם ייקבע כי סעיף מהסעיפים בתנאים, או יישומו, אינו חוקי, בטל או בלתי ניתן לאכיפה על ידי בית משפט מוסמך, יתר התנאים יישארו בתוקפם המלא. במקרה כזה, יפורש הסעיף באופן שיאפשר הגשמה מקסימלית של כוונת הצדדים, בהתאם להוראות כל דין. הצדדים מסכימים כי במקרה של סעיף בטל או בלתי ניתן לאכיפה, יוחלף הסעיף בסעיף תקף שיבטא, ככל האפשר, את מטרותיו הכלכליות והעסקיות המקוריות של אותו סעיף.
12.4. האמור בלשון זכר - אף לשון נקבה במשמע, וכן להפך. האמור בלשון יחיד - אף לשון רבים במשמע, וכן להיפך.
12.5. הלקוחות אינם רשאים להעביר, להמחות או להסב את זכויותיהם או חובותיהם על פי התנאים לצד שלישי ללא קבלת אישורה מראש ובכתב של righty .righty רשאית להעביר, להמחות או להסב את זכויותיה וחובותיה על פי התנאים ללא צורך בקבלת הסכמת הלקוחות.
12.6. התנאים, מדיניות הפרטיות והסכם ההמחאה, מכילים את מלוא ההבנות וההסכמות בין righty ללקוח. מסמכים אלה מבטלים כל הסכמה, מצג, התחייבות או הצהרה קודמים’ בין אם בעל פה ובין אם בכתב, שניתנו או הוסכמו בין הצדדים לפני כן. -
*הוראת שעה "המערכה מול איראן" - על אף האמור בסעיף 2 לעיל, עבור טיסה אשר נועדה לנחות בישראל במועדים 13-17/06/25, ובוטלה על ידי חברת התעופה עקב המערכה נגד איראן, תעמוד התמורה הכספית על 100% מסכום ההטבות שהתקבלו בפועל בידי righty מחברת התעופה בניכוי עמלות בנקאיות. במידה וההטבות בגין הטיסה האמורה ייתקבלו במסגרת הליך משפטי (בין אם מכוח פסק דין ובין אם מכוח הסדר מחוץ לכותלי בית המשפט), תעמוד התמורה הכספית על 70% מסכום ההטבות שהתקבלו בפועל בידי righty מחברת התעופה בניכוי עמלות בנקאיות.
v.4 יוני 2025